Πώς να εξουδετερώσω τις αρνητικές σκέψεις που με κατακλύζουν;

Πώς να εξουδετερώσω τις αρνητικές σκέψεις που με κατακλύζουν;

Αναρίθμητες αυτόματες σκέψεις εμφανίζονται ακούσια στο μυαλό μας καθημερινά. Μιλάμε για μια διαδικασία αυτοματοποιημένη και αναπόφευκτη. Συχνά οι σκέψεις αυτές φεύγουν χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, χωρίς να επηρεάζουν τη συναισθηματική μας κατάσταση. Αρκετά συχνά όμως, είναι συνηθισμένο να βρισκόμαστε σε μια ευχάριστη κατάσταση, αλλά αυτόματες σκέψεις που συνήθως είναι αβάσιμες, να μας εμποδίζουν να απολαύσουμε τη στιγμή. Αυτό είναι φυσιολογικό ως ένα σημείο, αλλά απαιτεί σίγουρα τρόπους μέσα από τους οποίους θα μάθουμε να ελέγχουμε αυτές τις σκέψεις, χωρίς να τις αφήνουμε να επηρεάζουν το συναίσθημα και κατ’ επέκταση τη συμπεριφορά μας.

5 τρόποι για να ΄΄εξουδετερώσουμε΄΄ τις αρνητικές σκέψεις

  1. Oι αυτόματες σκέψεις αποτελούν παναθρώπινο βίωμα

Αποδέξου ότι οι ξαφνικές επικριτικές και συχνά αρνητικές αυτόματες σκέψεις αποτελούν μια φυσιολογική διαδικασία που συμβαίνει σε όλους. Μιλάμε για ένα παναθρώπινο βίωμα, ακόμη και σε εκείνους που φαίνονται πάντα καλοδιάθετοι και εύθυμοι.

  1. Οι σκέψεις είναι μόνο σκέψεις

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος παράγει αναρίθμητες σκέψεις, χάρη στους χημικούς αγγελιοφόρους που ονομάζονται νευροδιαβιβαστές και επιτρέπουν την επικοινωνία μεταξύ των νευρώνων. Συνεπώς κατακλυζόμαστε από ποικίλες σκέψεις τόσο αρνητικές όσο και θετικές αλλά συνηθίζουμε να δίνουμε βαρύτητα στις πρώτες. Οι σκέψεις είναι μόνο σκέψεις και αποκτούν δύναμη μόνο αν τις αφήσουμε να την αποκτήσουν. Συνεπώς ο τρόπος που τις ερμηνεύουμε και τις αφήνουμε να μας ελέγξουν είναι καθοριστικός για τον τρόπο που θα αισθανθούμε.

  1. Αισθανθείτε ευγνωμοσύνη

Το αίσθημα ευγνωμοσύνης έχει τεράστιο αντίκτυπο στο επίπεδο ευτυχίας και θετικής ενέργειας. Ακόμη και σε περιόδους μεγάλων δυσκολιών, η ικανότητα να νιώσουμε ευγνώμονες για ό,τι έχουμε, θα μπορούσε να ενισχύσει το επίπεδο αυτοαποτελεσματικότητας και ευτυχίας, το οποίο με τη σειρά του θα αποδυναμώσει την αρνητική χροιά των αρνητικών σκέψεων.

  1. Επικεντρώσου στα δυνατά σου σημεία

Μην ξεχνάς να στρέφεις συχνά την προσοχή σου στα δυνατά σου σημεία και στο τι μέχρι σήμερα έχεις καταφέρει. Το να σκεφτείς τα προτερήματά σου τη στιγμή που κατακλύζεσαι από αρνητικές σκέψεις, θα ενισχύσει την αυτοεικόνα σου και θα αποδυναμώσει τις αρνητικές σκέψεις.

  1. Μη διστάσεις να ζητήσεις βοήθεια από έναν ειδικό

Σε περιόδους άγχους ή περιόδους που βιώνουμε κάποιο πρόβλημα, οι αρνητικές σκέψεις είναι συνήθως περισσότερες. Η αναζήτηση βοήθειας δυστυχώς συχνά αποτελεί ταμπού αφού πολλοί τείνουν να πιστεύουν ότι το άτομο που ζητάει βοήθεια είναι αδύναμο, προβληματικό ή ακόμη και «τρελό». Το να πιστεύει κανείς ότι δεν αντιμετωπίζει καμία δυσκολία βάζοντας τα προβλήματά του κάτω από το χαλί σε μια προσπάθεια να φανεί άτρωτος, είναι από μόνο του προβληματικό. Η απόφαση να αναζητήσει κάποιος βοήθεια, κρύβει τεράστια δύναμη. Είναι το βήμα που θα τον φέρει πιο κοντά στην αναθεώρηση και τον επαναπροσανατολισμό των δυνατοτήτων και των στόχων του.

Μπατσίλα Γεωργία

Ψυχολόγος Α.Π.Θ – Ψυχοθεραπεύτρια

Βασιλίσσης Όλγας 6 Θεσσαλονίκη

6947807740

Κλείσιμο